Tecnología educativa radiofónica en la frontera colombo-venezolana a mediados del siglo XX

Luis Rubén Pérez Pinzón

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArticulo en revista no especializadarevisión exhaustiva

Resumen

This study establishes the origins of and differences between the radio programming for public education and radio programming for popular education articulated by the national radio strategy of Popular Cultural Action (Acción Cultural Popular - ACPO). This strategy was based on multimedia teaching materials, such as speakers, tutors, books, newspapers, and manuals, and was implemented across Colombia to the Colombia-Venezuela border. The analyses are descriptive and demonstrate the state's interest in formal and virtual education with support from replaceable and adaptable technologies.

Título traducido de la contribuciónRadio educational technology on the Colombian-Venezuelan border in the mid-20th century
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)145-176
Número de páginas32
PublicaciónAnuario Colombiano de Historia Social y de la Cultura
Volumen42
N.º1
DOI
EstadoPublicada - 1 ene. 2015
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Colombia
  • Education in radio channels
  • Radio broadcasting
  • Radio schools
  • Radio station
  • Venezuela

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Tecnología educativa radiofónica en la frontera colombo-venezolana a mediados del siglo XX'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto