Nathaly Sarmiento Acosta, Juan Sebastián Peinado Acevedo, Laura del Pilar Cadena Afanador

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

Resumen

Formaldehyde (FA) is used for preservation of anatomical specimens that are used during practices of Anatomy and Pathology. Emission of vapors of FA and direct contact with it often occur during such practices, thus exposing students and instructors to this substance. Clinical manifestations of this exposition are mainly respiratory and cutaneous. Therefore, FA constitutes an occupational risk for the health of exposed individuals. This article is a review of recent literature on this subject focused on the clinical manifestations associated to FA exposition and their pathophysiological bases. Protection measures are also included.

Título traducido de la contribuciónSymptomatology caused by exposition of medical students to formaldehyde, and its possible pathophysiologic mechanisms
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)428-438
Número de páginas11
PublicaciónIatreia
Volumen27
N.º4
EstadoPublicada - 2014

• Adverse effects
  • Anatomy
  • Formaldehyde
  • Medical students

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Sintomatología causada por la exposición al formaldehído en estudiantes de medicina y sus posibles mecanismos fisiopatológicos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto