Luis Ernesto Ballesteros, Iván Darío Quintero, Pedro Luis Forero

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

SUMMARY: It is presented a rare case of multiple variations in the upper limbs of a 45 years old male cadaver specimen, ownership of the morphology laboratory of the Universidad Industrial de Santander (Bucaramanga, Colombia). Muscle variations were observed (presence of both additional heads of the biceps brachii and the flexor pollicis longus, agenesis of right palmaris longus), nervous variations (anastomosis between median and musculocutaneous nerve and between ulnar and median at superficial palmar level). Additionally it presented the radial artery origin from upper left segment of the brachial artery. These various morphological expressions determine relevant clinical implications and should be taken into account in the various surgical approaches to the upper limbs.

Título traducido de la contribuciónMultiple muscle and neurovascular variations in the upper limbs. Case report
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)1577-1584
Número de páginas8
PublicaciónInternational Journal of Morphology
Volumen30
N.º4
EstadoPublicada - dic. 2012
Publicado de forma externa

• Anatomical variation
  • Biceps brachii muscle
  • Flexor pollicis longus muscle
  • Median nerve
  • Musculocutaneous nerve
  • Palmaris longus muscle
  • Radial artery
  • Ulnar nerve

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Múltiples variaciones musculares y neurovasculares en los miembros superiores. Presentación de caso'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto