Las dos caras de la responsabilidad social empresarial en empresas sociales: Una mirada más cercana a la realidad colombiana

Orlando E. Contreras-Pacheco, Leonardo H. Talero-Sarmiento, Julio C. Camacho-Pinto

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

3 Citas (Scopus)

Resumen

While the instrumental notion of corporate social responsibility (CSR) focusses on what is strategic, its normative viewpoint indicates what is appropriate. This work examines how social businesses' (SBs) employees understand the notion of CSR concerning this conceptual tension. In order to do this, a qualitative content analysis supported by text mining techniques is performed in a micro-finance institution in Colombia. Results imply that employees with a high sense of belonging tend to endorse their organizations' CSR orientation. Also, this work identifies two distinct clusters of SB's employees based on their notion of CSR: a sizeable instrumental group and a small normative one. This contributes to a better understanding of the CSR field by visualizing the conflict/complementarity of individual perspectives.

Título traducido de la contribuciónThe dual face of corporate social responsibility in social businesses: A closer look at the Colombian reality
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)109-121
Número de páginas13
PublicaciónEstudios Gerenciales
Volumen35
N.º151
DOI
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Corporate social responsibility
  • Instrumentalist CSR
  • Normative CSR
  • Organizational identification
  • Social business

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Las dos caras de la responsabilidad social empresarial en empresas sociales: Una mirada más cercana a la realidad colombiana'. En conjunto forman una huella única.

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