Juan B. Duarte-Duarte, Leonardo H. Talero-Sarmiento, Juan C. Arias-Tabares

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

Resumen

The university task must strengthen professional competencies through efficient educational strategies. Therefore, the objective of this work is to identify these strategies with a cross-sectional study by applying a survey to students with an open question related to competency education; for this, the methodology selected is text mining. The results obtained identify two strategic factors distributed in three groups of students, from which the strategies of teachinglearning must be redirected.

Título traducido de la contribuciónAcademic strategies identification applying text mining: The case of the Finance and Budgets course
Idioma originalEspañol
PublicaciónEspacios
Volumen40
N.º21
EstadoPublicada - 2019
Publicado de forma externa

• Clustering techniques
  • Education methodologies
  • Finance and budgets
  • K-means
  • Text Mining

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Identificación de estrategias académicas aplicando minería de texto: El caso de la asignatura Finanzas y Presupuestos'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto