Javier Aguirre-Román, Alonso Silva-Rojas, Ana Patricia Pabón-Mantilla

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

The distinction between the informal public sphere and the institutional sphere is vital for Jürgen Habermas' proposal related to the role of religion in the public sphere. This text questions the informal or institutional character of citizen interventions and technical concepts presented in public unconstitutionality actions. For this purpose, we analyze sentence C-355-06, focusing on those interventions and concepts with a religious content. This analysis allows us to conclude that it is necessary for the intervention space to be considered as a mixed space, since Habermas' democratic theory requires the discussion to be comprehensive and inclusive.

Título traducido de la contribuciónHabermas and the role of religion in the public sphere: The case of citizen interventions in sentence c-355-06
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)23-58
Número de páginas36
PublicaciónVniversitas
Volumen65
N.º133
EstadoPublicada - 1 jul. 2016

• Citizen intervention
  • Constitutional court
  • Institutional sphere
  • Public sphere
  • Unconstitutionality process

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Habermas y el rol de la religión en la esfera pública: El caso de las intervenciones ciudadanas en la sentencia c-355-06'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto