Estado del arte sobre experiencias de enseñanza de programación a niños y jóvenes para el mejoramiento de las competencias matemáticas en primaria

Carlos Andrés Palma Suárez, Román Eduardo Sarmiento Porras

Producción científica: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

11 Citas (Scopus)

Resumen

This article presents a review of the state of the art of experiences in teaching programming to children to improve their math skills. The research was carried out to propose a model for teaching children to elaborate macro-instructions based on their understanding of logical mathematical progresses, and to improve problem solving among fifth graders, especially involving the initial understanding and development of algorithms. The study found important aspects to consider in the model that we hope to propose: adequate topics, contexts, tools, and techniques for teaching programming to children, as well as some examples of models to evaluate the results of this type of experiences.

Título traducido de la contribuciónThe state of the art of experiences in teaching programming to children to improve math competencies in elementary school
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)607-641
Número de páginas35
PublicaciónRevista Mexicana de Investigacion Educativa
Volumen20
N.º65
EstadoPublicada - 1 abr. 2015

Palabras clave

  • Algorithms
  • Children
  • Colombia
  • Mathematical reasoning
  • Programming
  • Teaching

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Estado del arte sobre experiencias de enseñanza de programación a niños y jóvenes para el mejoramiento de las competencias matemáticas en primaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto