Eddy Fajardo, Ligia Beleño-Montagut, Héctor Romero

Resultado de la investigación: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

Resumen

The present study aims to identify determining factors that influence academic performance of business administration students in Colombia. Measurements are based on student results in the Colombian national exam (Saber Pro). Data is collected from 143 higher education institutions and from 28517 students in the year 2019. The principal component analysis method is used for data processing. The results show that 65% of business administration students are women and 35% are men. In addition, 75% of students reside in urban areas while 25% are from rural areas. Regarding study modes, the results reveal that 58% of students study in-person, 22% study via distance-education, and 20% study via virtual-education. It is concluded that there are geographical differences and gender gaps between students that affect their competency assessments in academic exams.

Título traducido de la contribuciónDetermining factors of academic performance of business administration students in Colombia
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)145-152
Número de páginas8
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen15
N.º1
EstadoPublicada - feb. 2022

• administración
  • Business administration
  • empresas
  • factores socioeconómicos
  • Saber Pro
  • socioeconomic factors

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Determinantes del desempeño académico de estudiantes universitarios de administración de empresas en Colombia'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto