Communities of practice in medical education: Relationship with clinical teaching

Título traducido de la contribución: Comunidades de práctica en educación médica: relación con la enseñanza clínica

Patricia González Triviño, Carolina Aponte, Santos Góngora, Jaime Leal, Diego Carrillo, Luis Alfonso Díaz-Martínez, Jorge Alberto Restrepo Escobar

Producción científica: Artículos / NotasArtículo Científicorevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

Communities of practice are models that link clinical teaching to learning in the workplace; This facilitates the construction of the professional identity of the students, optimizes patient care and generates learning opportunities for members of the hospital community; They promote the change of educational models in which rote learning is replaced by learning experiences based on the collective construction of knowledge and the co-participation of members of the hospital community, thus promoting safer professional practice for patients. patients. The pedagogical foundations that allow understanding the participation that students assume within a community of clinical practice are presented and reflections are made so that the teaching tasks of clinical teachers change to innovative models that have a greater impact on learning and transform them into true educators in the health professions.

Título traducido de la contribuciónComunidades de práctica en educación médica: relación con la enseñanza clínica
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)509-513
Número de páginas5
PublicaciónEducacion Medica
Volumen22
DOI
EstadoPublicada - nov. 2021
Publicado de forma externa

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Comunidades de práctica en educación médica: relación con la enseñanza clínica'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto