Basal nucleus of meynert: A historical review focus on anatomy and clinical application on neurosurgery.

• Contreras López, William Omar (Tutor de Semillero)
  • Navarro, Paula Alejandra (Tutor de Semillero)
  • Mateus Almeyda, Julian Enrique (Estudiante de pregrado y/o miembro de semillero)

Proyecto: Semilleros de Investigación

Over time, there has been new studies of the nucleus basalis of Meynert (nbM) and the possible approaches it has on neuroscience, however, nowadays the information established about the specific functions, the exact location on the basal forebrain, and the relevance in the surgical area of this nuclei, is still diffuse developing confusion on the readers. Also, it is a subject that needs to be more sought after, and the literature about it, requires to be more converged. That is why the objective is to make an historical development of the nbM and the importance it has on neuroanatomy, neurophysiology, the clinical applications on the different fields of neurosurgery, and future directions in research based on all existing literature. The methodology of this paper is a scoping review, that allows us to synthesize the existing evidence of a health subject taking into account different study designs and interventions to generate new hypotheses and lines of research.
Fecha de inicio/Fecha fin30/01/2327/05/23

• ODS 3: Salud y bienestar